Последование ко Святому Причащению (ЦС)
Последование ко Святому Причащению на церковно-славянском языке
Мол
итвами св
ятых от
ец н
аших, Г
осподи Иис
усе Христ
е Б
оже наш, пом
илуй нас. Ам
инь.
Цар
ю Неб
есный: Трисвят
ое. Пресвят
ая Тр
оице: Слава, и ныне: Отче наш: Г
осподи, пом
илуй.
(12 раз.) Слава, и ныне: Приидите, поклонимся
(Трижды.)
[1]И псалмы:
Псалом 22.
Госп
одь пас
ет мя, и ничт
оже мя лиш
ит. На м
есте зл
ачне, т
амо всел
и мя: на вод
е пок
ойне воспит
а мя. Д
ушу мо
ю обрат
и, наст
ави мя на стез
и пр
авды,
имене р
ади Своег
о.
Аще бо и пойд
у посред
е с
ени см
ертныя, не убо
юся зла,
яко Ты со мн
ою ес
и: жезл Твой и п
алица Тво
я, та мя ут
ешиста. Угот
овал ес
и пред
о мн
ою трап
езу, сопрот
ив стуж
ающим мне: ум
астил ес
и ел
еом глав
у мо
ю, и ч
аша Тво
я упояв
ающи мя
яко держ
авна. И м
илость Тво
я пожен
ет мя вся дни живот
а моег
о́, и
еже всел
ити ми ся в дом Госп
одень, в долгот
у дний.
Псалом 23.
Госп
одня земл
я, и исполн
ение е
я, всел
енная, и вси жив
ущии на ней. Той на мор
ях основ
ал
ю есть, и на рек
ах угот
овал
ю есть. Кто вз
ыдет на г
ору Госп
одню; ил
и кто ст
анет на м
есте свят
ем Ег
о; Непов
инен рук
ама, и чист с
ердцем,
иже не при
ят вс
уе д
ушу сво
ю, и не кл
ятся л
естию
искреннему своем
у. Сей при
имет благослов
ение от Г
оспода, и м
илостыню от Б
ога Сп
аса своег
о. Сей род
ищущих Г
оспода,
ищущих лиц
е Б
ога И
аковля. Возьм
ите врат
а кн
язи в
аша, и возм
итеся врат
а в
ечная: и вн
идет Царь сл
авы. Кто есть сей Царь сл
авы; Госп
одь кр
епок и с
илен, Госп
одь с
илен в бр
ани. Возьм
ите врат
а кн
язи в
аша, и возм
итеся врат
а в
ечная: и вн
идет Царь сл
авы. Кто есть сей Царь сл
авы; Госп
одь сил, Той есть Царь сл
авы.
Псалом 115.
В
еровах, т
емже возглаг
олах: аз же смир
ихся зел
о. Аз же рех во изступл
ении мо
ем: всяк челов
ек ложь. Что возд
ам Г
осподеви о всех,
яже воздад
е ми? Ч
ашу спас
ения приим
у, и
имя Госп
одне призов
у: мол
итвы мо
я Г
осподеви возд
ам пред вс
еми людьм
и Ег
о. Честн
а пред Г
осподем смерть препод
обных Ег
о. О Г
осподи, аз раб Твой, аз раб Твой, и сын раб
ыни Твое
я: растерз
ал ес
и узы мо
я. Теб
е пожр
у ж
ертву хвал
ы, и во
имя Госп
одне призов
у. Мол
итвы мо
я Г
осподеви возд
ам пред вс
еми людьм
и Ег
о. Во дв
орех д
ому Госп
одня, посред
е Теб
е, Иерусал
име.
Сл
ава, и н
ыне: Аллил
уия, Аллил
уия, Аллил
уия сл
ава Теб
е Б
оже. (
Трижды.)
И три поклона.
Тропари, глас 8-й
Беззак
ония мо
я пр
езри, Г
осподи, от Д
евы рожд
ейся, и с
ердце мо
е оч
исти, храм то твор
я Преч
истому Твоем
у Т
елу и Кр
ови, ниж
е́ отр
ини мен
е от Твоег
о лиц
а, без числ
а им
еяй в
елию м
илость.
Сл
ава: Во прич
астие свят
ынь Тво
их к
ако дерзн
у недост
ойный?
Аще бо дерзн
у к Теб
е приступ
ити с дост
ойными, хит
он мя облич
ает,
яко несть веч
ерний, и осужд
ение исход
атайствую многогр
ешной душ
и мо
ей. Оч
исти, Г
осподи, скв
ерну душ
и мое
я, и спас
и мя,
яко Человекол
юбец.
И н
ыне: Мн
огая мн
ожества мо
их, Богор
одице, прегреш
е́ний, к Теб
е прибег
ох, Ч
истая, спас
ения тр
ебуя: посет
и немощств
ующую мо
ю д
ушу, и мол
и С
ына Твоег
о и Б
ога н
ашего, д
ати ми оставл
ение,
яже сод
еях л
ютых, Ед
ина Благослов
енная.
Псалом 50
Пом
илуй мя, Б
оже, по вел
ицей м
илости Тво
ей, и по мн
ожеству щедр
от Тво
их оч
исти беззак
оние мо
е. Наип
аче ом
ый мя от беззак
ония моег
о́, и от грех
а моег
о́ оч
исти мя;
яко беззак
оние мо
е аз зн
аю, и грех мой пред
о мн
ою есть в
ыну. Теб
е ед
иному согреш
их и лук
авое пред Тоб
ою сотвор
их;
яко да оправд
ишися во словес
ех Тво
их, и побед
иши внегд
а суд
ити Ти. Се бо, в беззак
ониих зач
ат есмь, и во грес
ех род
и мя м
ати мо
я. Се бо,
истину возлюб
ил ес
и; безв
естная и т
айная прем
удрости Твое
я яв
ил ми ес
и. Окроп
иши мя исс
опом, и оч
ищуся; ом
ыеши мя, и п
аче сн
ега убел
юся. Сл
уху моем
у́ д
аси р
адость и вес
елие; возр
адуются к
ости смир
енныя. Отврат
и лиц
е Тво
е от грех мо
их и вся беззак
ония мо
я оч
исти. С
ердце ч
исто соз
ижди во мне, Б
оже, и дух прав обнов
и во утр
обе мо
ей. Не отв
ержи мен
е от лиц
а Твоег
о и Д
уха Твоег
о Свят
аго не отым
и от мен
е. Возд
аждь ми р
адость спас
ения Твоег
о и Д
ухом Влад
ычним утверд
и мя. Науч
у беззак
онныя пут
ем Тво
им, и нечест
ивии к Теб
е обрат
ятся. Изб
ави мя от кров
ей, Б
оже, Б
оже спас
ения моег
о́; возр
адуется яз
ык мой пр
авде Тво
ей. Г
осподи, устн
е мо
и отв
ерзеши, и уст
а мо
я возвест
ят хвал
у Тво
ю. Я́ко
аще бы восхот
ел ес
и ж
ертвы, дал бых
убо: всесожж
ения не благовол
иши. Ж
ертва Б
огу дух сокруш
ен; с
ердце сокруш
енно и смир
енно Бог не уничиж
ит. Ублаж
и, Г
осподи, благовол
ением Тво
им Си
она, и да соз
иждутся ст
ены Иерусал
имския. Тогд
а благовол
иши ж
ертву пр
авды, вознош
ение и всесожиг
аемая; тогд
а возлож
ат на олт
арь Твой тельц
ы.
КАНОН, глас 2-й
Песнь 1.
Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.
Припев: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Хлеб живот
а в
ечнующаго да б
удет ми Т
ело Тво
е Свят
ое, благоутр
обне Г
осподи, и честн
ая Кровь, и нед
уг многообр
азных исцел
ение.
Припев: Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Оскверн
ен д
елы безм
естными ока
янный, Твоег
о Преч
истаго Т
ела и Бож
ественныя Кр
ове недост
оин есмь, Христ
е, причащ
ения, ег
оже мя спод
оби.
Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Земл
е благ
ая, благослов
енная Богонев
есто, клас проз
ябшая неор
анный и спас
ительный м
иру, спод
оби мя, сей яд
уща, спаст
ися.
Песнь 3
Ирмос: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя. Возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.
Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Сл
езныя ми под
аждь, Христ
е, к
апли, скв
ерну с
ердца моег
о́ очищ
ающия:
яко да благ
ою с
овестию очищ
ен, в
ерою прихожд
у и стр
ахом, Влад
ыко, ко причащ
ению Бож
ественных дар
ов Тво
их.
Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Во оставл
ение да б
удет ми прегреш
е́ний преч
истое Т
ело Тво
е, и Бож
ественная Кровь, Д
уха же Свят
аго общ
ение, и в жизнь в
ечную, Человекол
юбче, и страст
ей и скорб
ей отчужд
ение.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Хл
еба жив
отнаго Трап
еза Пресвят
ая, св
ыше м
илости р
ади сш
едшаго, и м
ирови н
овый жив
от да
ющаго, и мен
е н
ыне спод
оби, недост
ойнаго, со стр
ахом вкус
ити сег
о, и ж
иву б
ыти.
Песнь 4
Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человеќа. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Восхот
ел ес
и, нас р
ади вопл
ощся, Многом
илостиве, закл
ан б
ыти
яко овч
а, грех р
ади челов
еческих; т
емже мол
ю Тя: и мо
я оч
исти согреш
е́ния.
Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Исцел
и душ
и мое
я язвы, Г
осподи, и всег
о освят
и, и спод
оби, Влад
ыко,
яко да причащ
уся т
айныя Твое
я Бож
ественныя в
ечери, ока
янный.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Ум
илостиви и мне С
ущаго от утр
обы Твое
я, Влад
ычице, и соблюд
и мя нескв
ерна раб
а Твоег
о и непор
очна,
яко да при
ем
умнаго б
исера, освящ
уся.
Песнь 5
Ирмос: Света подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе иного бога не знаем.
Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Я́коже предр
екл ес
и, Христ
е, да б
удет
убо худ
ому раб
у Твоем
у, и во мне преб
уди,
якоже обещ
ался ес
и: се бо Т
ело Тво
е ям Бож
ественное и пи
ю Кровь Тво
ю.
Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Сл
ове Б
ожий и Б
оже, угль Т
ела Твоег
о да б
удет мне, помрач
енному, в просвещ
ение и очищ
ение оскверн
енной душ
и мо
ей Кровь Тво
я.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Мар
ие, М
ати Б
ожия, благоух
ания честн
ое сел
ение, Тво
ими мол
итвами сос
уд мя избр
анный сод
елай,
яко да освящ
ений причащ
уся С
ына Твоег
о.
Песнь 6
Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Ум, д
ушу и с
ердце освят
и, Сп
асе, и т
ело мо
е, и спод
оби неосужд
енно, Влад
ыко, к стр
ашным Т
айнам приступ
ити.
Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Да бых устран
ился от страст
ей, и Твое
я благод
ати им
ел бы прилож
ение, живот
а же утвержд
ение, причащ
ением Свят
ых, Христ
е, Т
аин Тво
их.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Б
ожие, Б
оже, Сл
ово Свят
ое, всег
о мя освят
и, н
ыне приход
ящаго к Бож
ественным Тво
им Т
айнам, Свят
ыя М
атере Твое
я мольб
ами.
Г
осподи, пом
илуй. (
Трижды.) Сл
ава, и н
ыне:
Кондак , глас 2-й
Хлеб, Христ
е, вз
яти не пр
езри мя, Т
ело Тво
е, и Бож
ественную Тво
ю н
ыне Кровь, преч
истых, Влад
ыко, и стр
ашных Тво
их Т
аин причаст
итися ока
яннаго, да не б
удет ми в суд, да б
удет же ми в жив
от в
ечный и безсм
ертный.
Песнь 7
Ирмос: Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.
Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Ист
очник благ
их, причащ
ение, Христ
е, безсм
ертных Тво
их н
ыне Т
аинств да б
удет ми свет, и жив
от, и безстр
астие, и к преспе
янию же и умнож
ению доброд
етели Бож
ественнейшия ход
атайственно, ед
ине Бл
аже,
яко да сл
авлю Тя.
Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Да изб
авлюся от страст
ей, и враг
ов, и н
ужды, и вс
якия ск
орби, тр
епетом и люб
овию со благогов
ением, Человекол
юбче, приступ
аяй н
ыне к Тво
им безсм
ертным и Бож
ественным Т
айнам, и п
ети Теб
е спод
оби: благослов
ен ес
и, Г
осподи, Б
оже от
ец н
аших.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Сп
аса Христ
а р
ождшая п
аче ум
а, Богоблагод
атная, мол
ю Тя н
ыне, раб Твой, Ч
истую неч
истый: хот
ящаго мя н
ыне к преч
истым Т
айнам приступ
ити, оч
исти всег
о от скв
ерны пл
оти и Д
уха.
Песнь 8
Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки.
Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Неб
есных, и стр
ашных, и Свят
ых Тво
их, Христ
е, н
ыне Т
аин, и Бож
ественныя Твое
я и т
айныя в
ечери
общника б
ыти и мен
е спод
оби, отч
аяннаго, Б
оже Сп
асе мой.
Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Под Тво
е приб
ег благоутр
обие, Бл
аже, со стр
ахом з
ову Ти: во мне преб
уди, Сп
асе, и аз,
якоже рекл ес
и, в Теб
е; се бо дерз
ая на м
илость Тво
ю, ям Т
ело Тво
е, и пи
ю Кровь Тво
ю.
Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе.
Треп
ещу, при
емля огнь, да не опал
юся
яко воск и
яко трава. Оле стр
ашнаго т
аинства! О́ле благоутр
обия Б
ожия! К
ако Бож
ественнаго Т
ела и Кр
ове, бр
ение, причащ
аюся и нетл
енен сотвор
яюся?
Песнь 9
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.
Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Христ
ос есть, вкус
ите и в
идите: Госп
одь нас р
ади, по нам бо др
евле б
ывый, ед
иною Себ
е прин
ес,
яко принош
ение Отц
у Своем
у, пр
исно закал
ается, освящ
аяй причащ
ающияся.
Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Душ
ею и т
елом да освящ
уся, Влад
ыко, да просвещ
уся, да спас
уся, да б
уду дом Твой причащ
ением Свящ
енных Т
аин, жив
ущаго Тя им
ея в себ
е со Отц
ем и Д
ухом, Благод
етелю Многом
илостиве.
Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя.
Я́коже огнь да б
удет ми и
яко свет, Т
ело Тво
е и Кровь, Сп
асе мой, пречестн
ая, опал
яя грех
овное веществ
о, сжиг
ая же страст
ей т
ерние, и всег
о мя просвещ
ая, поклан
ятися Б
ожеству Твоем
у.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Бог воплот
ися от ч
истых кров
ей Тво
их; т
емже вс
який род по
ет Тя, Влад
ычице,
умная же мн
ожества сл
авят,
яко Тоб
ою
яве узр
еша вс
еми Влад
ычествующаго, осуществов
авшагося челов
ечеством.
Достойно есть:
[2] Трисвятое. Пресвятая Троице: Отче наш:
Тропарь дня или праздника. Если неделя, тропарь воскресный по гласу. Если же нет, настоящие тропари, глас 6-й:
Пом
илуй нас, Г
осподи, пом
илуй нас; вс
якаго бо отв
ета недоум
еюще, си
ю Ти мол
итву
яко Влад
ыце, гр
ешнии прин
осим: пом
илуй нас.
Сл
ава: Г
осподи, пом
илуй нас, на Тя бо упов
ахом; не прогн
евайся на ны зел
о, ниж
е́ помян
и беззак
оний н
аших, но пр
изри и н
ыне
яко Благоутр
обен, и изб
ави ны от враг н
аших; Ты бо ес
и Бог наш, и мы л
юдие Тво
и, вси дел
а рук
у Тво
ею, и
имя Тво
е призыв
аем.
И н
ыне: Милос
ердия дв
ери отв
ерзи нам, благослов
енная Богор
одице, над
еющиися на Тя да не пог
ибнем, но да изб
авимся Тоб
ою от бед: Ты бо ес
и спас
ение р
ода христи
анскаго.
Г
осподи, пом
илуй (
40).
И поклоны, сколько хочешь.
И стихи:
Хотя ясти, человече, Тело Владычне,
Стр
ахом приступ
и, да не опал
ишися: огнь бо есть.
Бож
ественную же пи
я Кровь ко общ
ению,
П
ервее примир
ися тя опеч
алившим.
Т
аже дерз
ая, т
аинственное бр
ашно яждь.
Пр
ежде прич
астия стр
ашныя ж
ертвы,
Животвор
ящаго Т
ела Влад
ычня,
Сим помол
ися
образом со тр
епетом:
Молитва Василия Великого, 1-я
Влад
ыко Г
осподи Иис
усе Христ
е, Б
оже наш, Ист
очниче ж
изни и безсм
ертия, все
я тв
ари в
идимыя и нев
идимыя Сод
етелю, Безнач
альнаго Отц
а Сопр
иснос́ущный С
ыне и Собезнач
альный, премн
огия р
ади бл
агости в посл
едния дни в плоть оболк
ийся, и распн
ыйся, и погреб
ыйся за ны, неблагод
арныя и злонр
авныя, и Тво
ею Кр
овию обнов
ивый растл
евшее грех
ом естеств
о н
аше, Сам, безсм
ертный Цар
ю, приим
и и мо
е гр
ешнаго пока
яние, и приклон
и ухо Тво
е мне, и усл
ыши глаг
олы мо
я. Согреш
их бо, Г
осподи, согреш
их на н
ебо и пред Тоб
ою, и несмь дост
оин воззр
ети на высот
у сл
авы Твое
я: прогн
евах бо Тво
ю бл
агость, Тво
я з
аповеди преступ
ив, и не посл
ушав Тво
их повел
ений. Но Ты, Г
осподи, незл
обив сый, долготерпел
ив же и многом
илостив, не пр
едал ес
и мя пог
ибнути со беззак
оньми мо
ими, моег
о́ вс
ячески ожид
ая обращ
ения. Ты бо рекл ес
и, Человекол
юбче, прор
оком Тво
им:
яко хот
ением не хощ
у см
ерти гр
ешника, но
еже обрат
итися и ж
иву б
ыти ем
у. Не х
ощеши бо, Влад
ыко, созд
ания Тво
ею рук
у погуб
ити, ниж
е́ благовол
иши о пог
ибели челов
ечестей, но х
ощеши всем спаст
ися, и в р
азум
истины приит
и. Т
емже и аз,
аще и недост
оин есмь небес
е и земл
и, и се
я привр
еменныя ж
изни, всег
о себ
е повин
ув грех
у, и сласт
ем пораб
отив, и Твой оскверн
ив
образ; но твор
ение и созд
ание Тво
е быв, не отчаяв
аю своег
о спас
ения, ока
янный, на Тво
е же безм
ерное благоутр
обие дерз
ая, прихожд
у. Приим
и убо и мен
е, Человекол
юбче Г
осподи,
якоже блудн
ицу,
яко разб
ойника,
яко мытар
я и
яко бл
уднаго, и возьм
и мо
е т
яжкое бр
емя грех
ов, грех вз
емляй м
ира, и н
емощи челов
еческия исцел
яяй, тружд
ающияся и обремен
енныя к Себ
е призыв
аяй и упокоев
аяй, не приш
едый призв
ати пр
аведныя, но гр
ешныя на пока
яние. И оч
исти мя от вс
якия скв
ерны пл
оти и д
уха, и науч
и мя соверш
ати свят
ыню во стр
асе Тво
ем:
яко да ч
истым св
едением с
овести мое
я, свят
ынь Тво
их часть при
емля, соедин
юся свят
ому Т
елу Твоем
у и Кр
ови, и им
ею Теб
е во мне жив
уща и пребыв
ающа, со Отц
ем, и Свят
ым Тво
им Д
ухом. Ей, Г
осподи Иис
усе Христ
е, Б
оже мой, и да не в суд ми б
удет прич
астие Преч
истых и Животвор
ящих Т
аин Тво
их, ниж
е да н
емощен б
уду душ
ею же и т
елом, от
еже недост
ойне тем причащ
атися, но даждь ми, д
аже до кон
ечнаго моег
о издых
ания, неосужд
енно восприим
ати часть Свят
ынь Тво
их, в Д
уха Свят
аго общ
ение, в нап
утие живот
а в
ечнаго, и во благопри
ятен ответ на Стр
ашнем Суд
ищи Тво
ем:
яко да и аз со вс
еми избр
анными Тво
ими
общник б
уду нетл
енных Тво
их благ,
яже угот
овал ес
и л
юбящим Тя, Г
осподи, в н
ихже препросл
авлен ес
и во в
еки. Ам
инь.
Молитва святого Иоанна Златоуста, 2-я
Г
осподи Б
оже мой, вем,
яко несмь дост
оин, ниж
е дов
олен, да под кров вн
идеши хр
ама душ
и мое
я, зан
еже весь пуст и п
ался есть, и не
имаши во мне м
еста дост
ойна
еже глав
у подклон
ити; но
якоже с высот
ы нас р
ади смир
ил ес
и Себ
е, смир
ися и н
ыне смир
ению моем
у, и
якоже воспри
ял ес
и в верт
епе и в
яслех безслов
есных возлещ
и, с
ице восприим
и и в
яслех безслов
есныя мое
я душ
и, и во оскверн
енное мо
е т
ело вн
ити. И
якоже не неудост
оил ес
и вн
ити и свечер
яти со гр
ешники в дом
у С
имона прокаж
еннаго, т
ако изв
оли вн
ити и в дом смир
енныя мое
я душ
и, прокаж
енныя и гр
ешныя. И
якоже не отр
инул ес
и под
обную мне блудн
ицу и гр
ешную, приш
едшую и прикосн
увшуюся Теб
е, с
ице умилос
ердися и о мне, гр
ешнем, приход
ящем и прикас
ающем Ти ся. И
якоже не возгнуш
ался ес
и скв
ерных е
я уст и неч
истых, цел
ующих Тя, ниж
е мо
их возгнуш
айся скв
ернших
оныя уст и неч
истших, ниж
е м
ерзких мо
их и неч
истых уст
ен, и скв
ернаго и нечист
ейшаго моег
о яз
ыка. Но да б
удет ми угль пресвят
аго Твоег
о Т
ела, и честн
ыя Твое
я Кр
ове, во освящ
ение и просвещ
ение и здр
авие смир
енней мо
ей душ
и и т
елу, во облегч
ение т
яжестей мн
огих мо
их согреш
ений, в соблюд
ение от вс
якаго ди
авольскаго д
ейства, во отгн
ание и возбран
ение зл
аго моег
о и лук
аваго об
ычая, во умерщвл
ение страст
ей, в снабд
ение з
аповедей Тво
их, в прилож
ение Бож
ественныя Твое
я благод
ати и Твоег
о Ц
арствия присво
ение. Не бо
яко презир
аяй прихожд
у к Теб
е, Христ
е Б
оже, но
яко дерз
ая на неизреч
енную Тво
ю бл
агость, и да не на мн
озе удал
яяйся общ
ения Твоег
о, от м
ысленнаго в
олка звероуловл
ен б
уду. Т
емже мол
юся Теб
е:
яко Ед
ин сый Свят, Влад
ыко, освят
и мо
ю д
ушу и т
ело, ум и с
ердце, чревес
а и утр
обы, и всег
о мя обнов
и, и вкорен
и страх Твой во удес
ех мо
их, и освящ
ение Тво
е неотъ
емлемо от мен
е сотвор
и; и б
уди ми пом
ощник и заст
упник, окормл
яя в м
ире жив
от мой, сподобл
яя мя и одесн
ую Теб
е предсто
яния со свят
ыми Тво
ими, мол
итвами и мол
еньми Преч
истыя Твое
я М
атере, невещ
ественных Тво
их служ
ителей и Преч
истых сил, и всех свят
ых, от в
ека Теб
е благоугод
ивших. Ам
инь.
Молитва святого Симеона Метафраста, 3-я
Ед
ине ч
истый и нетл
енный Г
осподи, за неизреч
енную м
илость человекол
юбия н
аше все воспри
емый смеш
ение, от ч
истых и д
евственных кров
ей п
аче естеств
а Р
ождшия Тя, Д
уха Бож
ественнаго наш
ествием и благовол
ением Отц
а приснос
ущнаго, Христ
е Иис
усе, прем
удросте Б
ожия, и м
ире, и с
ило; Тво
им воспри
ятием животвор
ящая и спас
ительная страд
ания воспри
емый, крест, гв
оздия, копи
е, смерть, умертв
и мо
я душетл
енная стр
асти тел
есныя. Погреб
ением Тво
им
адова плен
ивый ц
арствия, погреб
и мо
я благ
ими п
омыслы лук
авая сов
етования и лук
авствия д
ухи разор
и. Тридн
евным Тво
им и живон
осным воскрес
ением п
адшаго пр
аотца возст
авивый, возст
ави мя, грех
ом поп
олзшагося,
образы мне пока
яния предлаг
ая. Пресл
авным Тво
им вознес
ением плотск
ое обож
ивый воспри
ятие и си
е десн
ым Отц
а сед
ением почт
ый, спод
оби мя прич
астием Свят
ых Тво
их Т
аин десн
ую часть спас
аемых получ
ити. Сн
итием Ут
ешителя Твоег
о Д
уха сос
уды ч
естны свящ
енныя Тво
я ученик
и сод
елавый, при
ятелище и мен
е покаж
и Тог
о приш
ествия. Хот
яй п
аки приит
и суд
ити всел
енней пр
авдою, благовол
и и мне уср
ести Тя на
облацех, Суди
ю и Созд
ателя моег
о, со вс
еми свят
ыми Тво
ими: да безкон
ечно славосл
овлю и воспев
аю Тя, со Безнач
альным Тво
им Отц
ем и Пресвят
ым и Благ
им и Животвор
ящим Тво
им Духом, н
ыне и пр
исно и во в
еки век
ов. Ам
инь.
Молитва того же святого, 4-я
Яко на Стр
ашнем Тво
ем и нелицепри
емнем предсто
яй Суд
илищи, Христ
е Б
оже, и осужд
ения подъ
емля, и сл
ово твор
я о сод
еянных мн
ою злых; с
ице днесь, пр
ежде д
аже не приит
и дн
еви осужд
ения моег
о, у свят
аго Твоег
о Ж
ертвенника предсто
я пред Тоб
ою и пред стр
ашными и свят
ыми
Ангелы Тво
ими, преклон
ен от свое
я с
овести, принош
у лук
авая мо
я и беззак
онная де
яния, явл
яяй си
я и облич
аяй. Виждь, Г
осподи, смир
ение мо
е, и ост
ави вся грех
и мо
я; виждь,
яко умн
ожишася п
аче влас глав
ы мое
я беззак
ония мо
я. К
ое
убо не сод
еях зло? Кий грех не сотвор
их? К
ое зло не вообраз
их в душ
и мо
ей? Уж
е бо и д
елы сод
еях: блуд, прелюбод
ейство, г
ордость, кич
ение, укор
ение, хул
у, праздносл
овие, смех непод
обный, пи
янство, гортаноб
есие, объяд
ение, н
енависть, з
ависть, среброл
юбие, любостяж
ание, лихо
имство, самол
юбие, славол
юбие, хищ
ение, непр
авду, злоприобр
етение, р
евность, оклевет
ание, беззак
оние; вс
якое мо
е ч
увство и вс
який уд оскверн
их, растл
их, непотр
ебен сотвор
их, д
елателище быв вс
ячески ди
аволе. И в
ем, Г
осподи,
яко беззак
ония мо
я превзыд
оша глав
у мою; но безм
ерно есть мн
ожество щедр
от Тво
их, и м
илость неизреч
енна незл
обивыя Твое
я бл
агости, и несть грех побежд
ающ человекол
юбие Тво
е. Т
емже, преч
удный Цар
ю, незл
обиве Г
осподи, удив
и и на мне, гр
ешнем, м
илости Тво
я, покаж
и бл
агости Твое
я с
илу и яв
и кр
епость благоутр
обнаго милос
ердия Твоег
о, и обращ
ающася приим
и мя гр
ешнаго. Приим
и мя,
якоже при
ял ес
и бл
уднаго, разб
ойника, блудн
ицу. Приим
и мя, пребезм
ерне и сл
овом, и д
елом, и п
охотию безм
естною, и помышл
ением безслов
есным согреш
ивша Теб
е. И
якоже во единонадес
ятый час приш
едших при
ял ес
и, ничт
оже дост
ойно сод
елавших, т
ако приим
и и мен
е, гр
ешнаго: мн
ого бо согреш
их и оскверн
ихся, и опеч
алих Д
уха Твоег
о Свят
аго, и огорч
их человекол
юбную утр
обу Тво
ю и д
елом, и сл
овом, и помышл
ением, в нощ
и и во дни, явл
енне же и неявл
енне, в
олею же и нев
олею. И вем,
яко предст
авиши грех
и мо
я пр
едо мн
ою таков
ы,
яковы же мн
ою сод
еяшася, и ист
яжеши сл
ово со мн
ою о
ихже р
азумом непрощ
енно согреш
их. Но Г
осподи, Г
осподи, да не пр
аведным суд
ом Тво
им, ниж
е яростию Тво
ею облич
иши мя, ниж
е гн
евом Тво
им нак
ажеши мя; пом
илуй мя, Г
осподи,
яко не т
окмо н
емощен
есмь, но и Тво
е есмь созд
ание. Ты
убо, Г
осподи, утверд
ил ес
и на мне страх Твой, аз же лук
авое пред Тоб
ою сотвор
их. Теб
е убо ед
иному согреш
их, но мол
ю Тя, не вн
иди в суд с раб
ом Тво
им. Аще бо беззак
ония н
азриши, Г
осподи, Г
осподи, кто посто
ит? Аз бо есмь пуч
ина грех
а, и несмь дост
оин, ниж
е дов
олен воззр
ети и в
идети высот
у неб
есную, от мн
ожества грех
ов мо
их,
ихже несть числ
а: вс
якое бо злоде
яние и ков
арство, и ухищр
ение сатанин
о, и растл
ения, злопомн
ения, сов
етования ко грех
у и ин
ые тьмоч
исленныя стр
асти не оскуд
еша от мен
е. К
иими бо не растл
ихся грех
и? К
иими не содерж
ахся зл
ыми? Всяк грех сод
еях, вс
якую нечистот
у влож
их в д
ушу мо
ю, непотр
ебен бых Теб
е, Б
огу моем
у, и челов
еком. Кто возст
авит мя, в сицев
ая зл
ая и тол
ика п
адшаго согреш
ения? Г
осподи Б
оже мой, на Тя уп
овах;
аще есть ми спас
ения упов
ание,
аще побежд
ает человекол
юбие Тво
е мн
ожества беззак
оний мо
их, б
уди ми спас
итель, и по щедр
отам Тво
им и м
илостем Тво
им, осл
аби, ост
ави, прост
и, ми вся, ел
ика Ти согреш
их, яко мн
огих зол исп
олнися душ
а мо
я, и несть во мне спас
ения над
ежды. Пом
илуй мя, Б
оже, по вел
ицей м
илости Тво
ей и не возд
аждь ми по дел
ом мо
им, и не осуд
и мя по де
яниям мо
им, но обрат
и, заступ
и, изб
ави д
ушу мою от совозраст
ающих ей зол и л
ютых воспри
ятий. Спас
и мя р
ади м
илости Твое
я, да ид
еже умн
ожится грех, преизоб
илует благод
ать Тво
я; и восхвал
ю и просл
авлю Тя всегд
а, вся дни живот
а моег
о. Ты бо ес
и Бог к
ающихся и Спас согреш
ающих; и Теб
е славу возсыл
аем со Безнач
альным Тво
им Отц
ем и Пресвят
ым и Благ
им, и Животвор
ящим Тво
им Духом н
ыне и пр
исно, и во в
еки век
ов. Ам
инь.
Молитва святого Иоанна Дамаскина, 5-я
Влад
ыко Г
осподи Иис
усе Христ
е Б
оже наш, ед
ине им
еяй власть челов
еком оставл
яти грех
и,
яко благ и Человекол
юбец пр
езри мо
я вся в в
едении и не в в
едении прегреш
ения, и спод
оби мя неосужд
енно причаст
итися Бож
ественных, и пресл
авных, и преч
истых, и животвор
ящих Тво
их Т
аин, не в т
яжесть, ни в м
уку, ни в прилож
ение грех
ов, но во очищ
ение, и освящ
ение, и обруч
ение б
удущаго живот
а и Ц
арствия, в ст
ену и п
омощь, и в возраж
ение сопрот
ивных, во истребл
ение мн
огих мо
их согреш
ений. Ты бо ес
и Бог м
илости, и щедр
от, и человекол
юбия, и Теб
е сл
аву возсыл
аем, со Отц
ем и Свят
ым Д
ухом, н
ыне и пр
исно и во в
еки век
ов. Ам
инь.
Молитва святого Василия Великого, 6-я
Вем, Г
осподи,
яко недост
ойне причащ
аюся преч
истаго Твоег
о Т
ела и честн
ыя Твое
я Кр
ове, и пов
инен есмь, и суд себ
е ям и пи
ю, не разсужд
ая Т
ела и Кр
ове Теб
е, Христ
а и Б
ога моег
о, но на щедр
оты Тво
я дерз
ая, прихожд
у к Теб
е, р
екшему: яд
ый Мо
ю Плоть и пи
яй Мо
ю Кровь, во Мне пребыв
ает, и Аз в нем. Умилос
ердися
убо, Г
осподи, и не облич
и мя, гр
ешнаго, но сотвор
и со мн
ою по м
илости Тво
ей; и да б
удут ми свят
ая си
я во исцел
ение, и очищ
ение, и просвещ
ение, и сохран
ение, и спас
ение, и во освящ
ение душ
и и т
ела; во отгн
ание вс
якаго мечт
ания, и лук
аваго де
яния, и д
ейства ди
авольскаго, м
ысленне во удес
ех мо
их д
ействуемаго, в дерзнов
ение и люб
овь,
яже к Теб
е; во исправл
ение жити
я и утвержд
ение, в возращ
ение доброд
етели и соверш
енства, во исполн
ение з
аповедей, в Д
уха Свят
аго общ
ение, в нап
утие живот
а в
ечнаго, во отв
ет благопри
ятен на Стр
ашнем Суд
ищи Тво
ем: не в суд ил
и во осужд
ение.
Молитва святого Симеона Нового Богослова, 7-я
От скв
ерных уст
ен, от м
ерзкаго с
ердца, от неч
истаго яз
ыка, от душ
и оскв
ернены, приим
и мол
ение, Христ
е мой, и не пр
езри мо
их ни слов
ес, ниж
е образ
ов, ниж
е безст
удия. Даждь ми дерзнов
енно глаг
олати,
яже хощ
у, Христ
е мой, п
аче же и науч
и мя, что ми подоб
ает твор
ити и глаг
олати. Согреш
их п
аче блудн
ицы,
яже ув
еде, где обит
аеши, м
иро куп
ивши, при
иде д
ерзостне пом
азати Тво
и н
озе, Б
ога моег
о, Влад
ыки и Христ
а моег
о. Я́коже
ону не отр
инул ес
и приш
едшую от с
ердца, ниж
е мен
е возгнуш
айся, Сл
ове: Тво
и же ми под
аждь н
озе, и держ
ати и целов
ати, и стру
ями сл
езными,
яко многоц
енным м
иром, си
я д
ерзостно пом
азати. Ом
ый мя слез
ами мо
ими, оч
исти мя
ими, Сл
ове. Ост
ави и прегреш
ения мо
я, и прощ
ение ми под
аждь. В
еси зол мн
ожество, в
еси и стр
упы мо
я, и
язвы зр
иши мо
я, но и в
еру в
еси, и произвол
ение зр
иши, и воздых
ание сл
ышиши. Не та
ится Теб
е, Б
оже мой, Тв
орче мой, Изб
авителю мой, ниж
е к
апля сл
езная, ниж
е к
апли часть н
екая. Несод
еланное мо
е в
идесте
очи Тво
и, в кн
изе же Тво
ей и ещ
е несод
еянная нап
исана Теб
е суть. Виждь смир
ение мо
е, виждь труд мой елик, и грех
и вся ост
ави ми, Б
оже вс
яческих: да ч
истым с
ердцем, притр
епетною м
ыслию и д
ушею сокруш
енною нескв
ерных Тво
их причащ
уся и пресвят
ых Т
аин,
имиже оживл
яется и обож
ается всяк яд
ый же и пи
яй ч
истым с
ердцем. Ты бо рекл ес
и, Влад
ыко мой: всяк яд
ый Мо
ю Плоть и пи
яй Мо
ю Кровь, во Мне
убо сей пребыв
ает, в н
емже и Аз есмь.
Истинно сл
ово вс
яко Влад
ыки и Б
ога моег
о: Бож
ественных бо причащ
аяйся и боготвор
ящих благод
атей, не
убо есмь ед
ин, но с Тоб
ою, Христ
е мой, Св
етом трис
олнечным, просвещ
ающим мир. Да
убо не ед
ин преб
уду кром
е Теб
е, Живод
авца, дых
ания моег
о, живот
а моег
о, р
адования моег
о, спас
ения м
иру. Сег
о р
ади к Теб
е приступ
их,
якоже зр
иши, со слез
ами, и душ
ею сокруш
енною, избавл
ения мо
их прегреш
ений прош
у при
яти ми и Тво
их живод
ательных и непор
очных Т
аинств причаст
итися неосужд
енно, да преб
удеши,
якоже рекл ес
и, со мн
ою треока
янным: да не кром
е обр
ет мя Твое
я благод
ати, прел
естник восх
итит мя льст
ивне, и прельст
ив отвед
ет боготвор
ящих Тво
их слов
ес. Сег
о р
ади к Теб
е прип
адаю и т
епле вопи
ю Ти:
якоже бл
уднаго при
ял ес
и и блудн
ицу приш
едшую, т
ако приим
и мя, бл
уднаго и скв
ернаго, Щ
едре. Душ
ею сокруш
енною н
ыне бо к Теб
е приход
я, вем, Сп
асе,
яко ин
ый,
якоже аз, не прегреш
и Теб
е, ниж
е сод
ея де
яния,
яже аз сод
еях. Но си
е п
аки вем,
яко не вел
ичество прегреш
ений, ни грех
ов мн
ожество превосх
одит Б
ога моег
о мн
огое долготерп
ение и человекол
юбие кр
айнее; но м
илостию состр
астия т
епле к
ающияся и ч
истиши, и св
етлиши, и св
ета твор
иши прич
астники,
общники Божеств
а Твоег
о сод
еловаяй незав
истно, и стр
анное и Ангелом, и челов
еческим м
ыслем, бес
едуеши им мн
огажды,
якоже друг
ом Тво
им
истинным. Си
я д
ерзостна твор
ят мя, си
я впер
яют мя, Христ
е мой. И дерз
ая Тво
им бог
атым к нам благоде
янием, р
адуяся вк
упе и треп
еща, огн
еви причащ
аюся трав
а сый, и стр
анно ч
удо, орош
аемь неоп
ально,
якоже
убо купин
а др
евле неоп
альне гор
ящи. Н
ыне благод
арною м
ыслию, благод
арным же с
ердцем, благод
арными удес
ы мо
ими, душ
и и т
ела моег
о, поклан
яюся и велич
аю, и славосл
овлю Тя, Б
оже мой,
яко благослов
енна с
уща, н
ыне же и во в
еки.
Молитва святого Иоанна Златоуста, 8-я
Б
оже, осл
аби, ост
ави, прост
и ми согреш
ения мо
я, ел
ика Ти согреш
их,
аще сл
овом,
аще д
елом,
аще помышл
ением, в
олею или нев
олею, р
азумом или нераз
умием, вся ми прост
и яко благ и Человекол
юбец, и мол
итвами Преч
истыя Твое
я М
атере,
умных Тво
их служ
ителей и свят
ых сил, и всех свят
ых, от в
ека Теб
е благоугод
ивших, неосужд
енно благовол
и при
яти ми свят
ое и Преч
истое Тво
е Т
ело и Честн
ую Кровь, во исцел
ение душ
и же и т
ела, и во очищ
ение лук
авых мо
их помышл
ений. Я́ко Тво
е есть Ц
арство и с
ила и сл
ава, со Отц
ем и Свят
ым Д
ухом, н
ыне и пр
исно и во в
еки век
ов. Ам
инь.
Молитва того же святого, 9-я
Несмь дов
олен, Влад
ыко Г
осподи, да вн
идеши под кров душ
и мое
я; но пон
еже х
ощеши Ты
яко Человекол
юбец, ж
ити во мне, дерз
ая приступ
аю; повелев
аеши, да отв
ерзу дв
ери,
яже Ты ед
ин создал ес
и, и вн
идеши со человекол
юбием
якоже ес
и; вн
идеши и просвещ
аеши помрач
енный мой п
омысл. В
ерую,
яко си
е сотвор
иши: не бо блудн
ицу, со слез
ами приш
едшую к Теб
е, отгн
ал ес
и; ниж
е мытар
я отв
ергл ес
и пок
аявшася; ниж
е разб
ойника, позн
авша Ц
арство Тво
е, отгн
ал ес
и; ниж
е гон
ителя пок
аявшася ост
авил ес
и,
еже бе: но от пока
яния Теб
е приш
едшия вся, в л
ице Тво
их друг
ов вчин
ил ес
и, Ед
ин сый благослов
енный всегд
а, н
ыне и в безкон
ечныя в
еки. Ам
инь.
Молитва того же святого, 10-я
Г
осподи Иис
усе Христ
е, Б
оже мой, осл
аби, ост
ави, оч
исти и прост
и ми, гр
ешному, и непотр
ебному, и недост
ойному раб
у Твоем
у, прегреш
ения, и согреш
ения и грехопад
ения мо
я, ел
ика Ти от
юности мое
я, д
аже до насто
ящаго дне и час
а согреш
их:
аще в р
азуме и в нераз
умии,
аще в словес
ех ил
и д
елех, ил
и помышл
ениих и м
ыслех, и начин
аниих, и всех мо
их ч
увствах. И мол
итвами безс
еменно р
ождшия Тя, Преч
истыя и Приснод
евы Мар
ии, М
атере Твое
я, ед
иныя непост
ыдныя над
ежды и предст
ательства и спас
ения моег
о, спод
оби мя неосужд
енно причаст
итися преч
истых, безсм
ертных, животвор
ящих и стр
ашных Тво
их Т
аинств, во оставл
ение грех
ов и в жизнь в
ечную: во освящ
ение и просвещ
ение, кр
епость, исцел
ение, и здр
авие душ
и же и т
ела, и в потребл
ение и всесоверш
енное погубл
ение лук
авых мо
их помысл
ов, и помышл
ений, и предпри
ятий, и нощн
ых мечт
аний, т
емных и лук
авых дух
ов;
яко Тво
е есть Ц
арство, и с
ила, и сл
ава, и честь, и поклон
ение, со Отц
ем и Свят
ым Тво
им Д
ухом, н
ыне и пр
исно и во в
еки век
ов. Ам
инь.
Молитва святого Иоанна Дамаскина, 11-я
Пред дв
ерьми хр
ама Твоег
о предсто
ю и л
ютых помышл
ений не отступ
аю; но Ты, Христ
е Б
оже, мытар
я оправд
ивый, и ханан
ею пом
иловавый, и разб
ойнику ра
я дв
ери отв
ерзый, отв
ерзи ми утр
обы человекол
юбия Твоег
о и приим
и мя, приход
яща и прикас
ающася Теб
е,
яко блудн
ицу и кровоточ
ивую:
ова
убо кр
ая р
изы Твое
я косн
увшися, уд
обь исцел
ение при
ят,
ова же преч
истеи Тво
и н
озе удерж
авши, разреш
ение грех
ов понес
е. Аз же, ока
янный, все Тво
е Т
ело дерз
ая воспри
яти, да не опал
ен б
уду; но приим
и мя,
якоже
оныя, и просвет
и мо
я душ
евныя ч
увства, попал
яя мо
я грех
овныя в
ины, мол
итвами безс
еменно Р
ождшия Тя и неб
есных сил;
яко благослов
ен ес
и во в
еки век
ов. Ам
инь.
Молитва святого Иоанна Златоуста
В
ерую, Г
осподи, и испов
едую,
яко Ты ес
и во
истинну Христ
ос, Сын Б
ога жив
аго, приш
едый в мир гр
ешныя спаст
и, от н
ихже п
ервый есмь аз. Ещ
е в
ерую,
яко си
е есть с
амое преч
истое Т
ело Тво
е, и си
я есть с
амая честн
ая Кровь Тво
я. Мол
юся
убо Теб
е: пом
илуй мя и прост
и ми прегреш
ения мо
я, в
ольная и нев
ольная,
яже сл
овом,
яже д
елом,
яже в
едением и нев
едением, и спод
оби мя неосужд
енно причастит
ися преч
истых Тво
их Т
аинств, во оставл
ение грех
ов и в жизнь в
ечную. Ам
инь.
Приходя же причаститься, произноси мысленно эти стихи Метафраста:
Се приступ
аю к Бож
ественному Причащ
ению.
Сод
етелю, да не опал
иши мя приобщ
ением:
Огнь бо ес
и, недост
ойныя попал
яяй.
Но
убо оч
исти мя от вс
якия скв
ерны.
Затем:
В
ечери Твое
я т
айныя днесь, С
ыне Б
ожий, прич
астника мя приим
и; не бо враг
ом Тво
им т
айну пов
ем, ни лобз
ания Ти дам,
яко И
уда, но
яко разб
ойник испов
едаю Тя: помян
и мя, Г
осподи, во Ц
арствии Тво
ем.
И стихи:
Боготвор
ящую Кровь ужасн
ися челов
ече, зря,
Огнь бо есть, недост
ойныя попал
яяй.
Бож
ественное Т
ело и обож
ает мя и пит
ает:
Обож
ает дух, ум же пит
ает стр
анно.
Потом тропари:
Услад
ил мя ес
и люб
овию, Христ
е, и измен
ил мя ес
и Бож
ественным Тво
им рач
ением; но попал
и огн
ем невещ
ественным грех
и мо
я, и нас
ытитися
еже в Теб
е наслажд
ения спод
оби: да лик
уя возвелич
аю, Бл
аже, два приш
ествия Тво
я.
Во св
етлостех Свят
ых Тво
их к
ако вниду, недост
ойный?
Аще бо дерзн
у совн
ити в черт
ог, од
ежда мя облич
ает,
яко несть бр
ачна, и св
язан изв
ержен б
уду от
Ангелов. Оч
исти, Г
осподи, скв
ерну душ
и мое
я, и спас
и мя,
яко Человекол
юбец.
Также молитву:
Влад
ыко Человекол
юбче, Г
осподи Иис
усе Христ
е Б
оже мой, да не в суд ми б
удут Свят
ая сия, за
еже недост
ойну ми б
ыти: но во очищ
ение и освящ
ение душ
и же и т
ела, и во обруч
ение б
удущия ж
изни и Ц
арствия. Мне же, еже прилепл
ятися Б
огу, бл
аго есть, полаг
ати во Г
осподе упов
ание спас
ения моег
о.
И еще:
В
ечери Твое
я т
айныя днесь, С
ыне Б
ожий, прич
астника мя приим
и; не бо враг
ом Тво
им т
айну пов
ем, ни лобз
ания Ти дам,
яко И
уда, но
яко разб
ойник испов
едаю Тя: помян
и мя, Г
осподи, во Ц
арствии Тво
ем.
[1] Полный текст этих молитв см. в разделе «Молитвы утренние»
[2]Если молитвы читаются отдельно от канона, то после «Достойно есть» читаем окончание молитв (см. «Молитвы утренние»). Молитвы ко Причащению начинаем «Молитвами святых отец наши…», «Трисвятое» по «Отче наш»,
Дополнительные материалы о молитве:
Вопросы на тему «Молитва»:
-
Вопрос 66
Скажите, когда молишься, и у тебя другой человек что-то спрашивает, допустим, что-то срочное, то можно ли прерывать молитву?
-
Вопрос 1418
В 7-ой утренней молитве к Божией Матери мы каждое утро просим Ее: избави мя огня вечнующаго, и червия же злаго, и тартара... Странна муки всякия покажи мя. Просим ли мы удалить из нас (избавить), как уже имеющееся, или же не допустить в нас, как непременно угрожающее нам? Что вообще это такое и что об этом говорит Св. Писание?